Morgon i Bergslagen

Morgon i Bergslagen

måndag 6 februari 2012

Datortomografi

Idag var det dags för den tredje datortomografin (skiktröntgen). Dagen började med att jag skulle dricka 1,2 liter vatten under 4 timmar fram till lasarettbesöket. På röntgenavdelningen skulle jag dricka ytterligare 1,2 liter vatten men kontrastvätska (jod) under 2 timmar. När det var dags för röntgen fíck jag en nål i armen där mer kontrast sprutades in under själva röntgentiden. Efter ca 15 minuter var allt klart med förmaningen att dricka mer vatten för att rensa ut kontrastmedlet ur kroppen, 1,2 liter till alltså. Mycket vatten blev det!
Nu återstår 10 dagars väntan igen innan jag får besked om vilken typ av KLL jag har och vilken behandling som kan bli aktuell i mitt fall.
Väntan på besked är jobbigt men jag hoppas på ett positivt svar och allt har sin tid. Nu går jag vidare mot nästa punkt i mitt liv, behandling mot KLL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar