Morgon i Bergslagen

Morgon i Bergslagen

torsdag 18 september 2014

Lpk (Leukocytplasmakoncentration) 17 september 2014


Lpk-uppförsbacken fortsätter och ju högre upp i backen man kommer desto tröttare blir man. Mitt Hb-värde är normalt (144).
När jag fick min diagnos den 15 april 2011 var lpk-värdet 139, FCR behandlingen påbörjades den 29 februari 2012 då lpk värdet var 339. Om utvecklingen är likartad denna gång så bör jag få behandling inom 9-12 månader. Men allt beror på hur jag mår. Trötthet och uppsvällda lymfkörtlar är vad som väntar. Nu gäller det att hålla konditionen igång så man klarar behandlingen som var ganska jobbig för min del, illamående och ett förlorat immunförsvar gjorde att jag fick några tuffa infektioner.
Än är jag inte där så därför lever jag som vanligt och kan njuta av tillvaron som pensionär!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar