Morgon i Bergslagen

Morgon i Bergslagen

torsdag 19 december 2013

2013 års sista värden











2013-12-18  
värden
normalt
enhet
B-Hb
166
134-170
g/liter
B-LPK *
17,7
3,5-8,8
x 109 st/liter
B-TPK
80
145-350
x 109 st/liter
* varav Neutrofila
4,4
1-7
x 109 st/liter

Mina vita blodkroppar fortsätter att stiga men Hb slår nytt rekord, bra eller dåligt, jag vet inte.
Nästa år kanske jag får svar på hur högt kurvan skall nå innan det är dags för en ny kur.


Jag önskar alla en riktigt
GOD JUL
och ett GOTT NYTT ÅR!

5 kommentarer:

  1. Min behandling startade inte förrän de var uppe i 295. Men då mådde jag inte bra. När jag först kom till hematologen hade jag 25, men det tog sedan 6 år innan behandlingen startade. Nu ligger de på 8,8 och är på väg upp sakta från 4 efter behandlingen. Undrar också hur lång tid det ska ta innan nästa behandling.

    SvaraRadera
  2. Jag fick behandling mot KLL jan-maj 2013. Mycket låga värden efter beh som sakta förbättras. Just nu acceptabla neutrofila (ung. 2) menntycker det största problemet är lågt HB (runt 100). Ständigt orkeslös

    SvaraRadera
  3. Terje, du får göra som jag gjort, börja motionera, det hjälper mot orkeslösheten. Jag var helt utslagen och orkeslös efter mina behandlingar men jag tänkte att motion har hjälpt mig genom hela livet och så har det blivit även nu. Det kanske låter hurtigt men jag tror på motion om än i måttliga mängder. Även psyket får en kick när man rör på sig.
    Jag hoppas på ett bra år för er alla som kämpar mot leukemi.

    Hälsningar från Stefan Helsing

    SvaraRadera
  4. Jag har påbörjat en ny behandlingsomgång, skall få två behandlingar sen röntgen för utvärdering, sen kan det ev bli aktuellt med en stamcells transplantation, får besked i mitten på Januari

    SvaraRadera
  5. Hej Kennet,
    förstår att du har en tuff tid framför dig, men du kommer säkert att bli fullt frisk! Det hoppas jag verkligen!
    Hälsningar från Stefan Helsing

    SvaraRadera