Morgon i Bergslagen

Morgon i Bergslagen

tisdag 5 juni 2012

Mina värden den 4 juni

värden
normalt
enhet
avvikelse från föreg. prov
B-Hb
114
134-170
g/liter
försämring
B-LPK *
0,6
3,5-8,8
x 109 st/liter
försämring
B-TPK
76
145-350
x 109 st/liter
något bättre!





*varav
Neutrofila
0,0
1-7
x 109 st/liter
försämring, på tisdagen den 5 juni var värdet 0,1, nu kan det bara bli bättre!
Neutrofila är lika med noll, d.v.s. stark nedsatt immunförsvar. På tisdagsmorgonen fick jag känning av att immunförsvaret saknades, jag fick feber och huvudvärk och åkte därför ner till regionsjukhuset för behandling. Det togs prover och därefter fick jag besked om att mina värden nu förbättrats något och att immunförsvaret börjat återhämta sig. För att vara på den säkra sidan fick jag en injektion av ett medel som skall påskynda återhämtningen av de vita blodkropparna, därefter åkte jag hem igen och det kändes skönt då jag inte såg fram emot att fira den 6 juni  på Örebro lasarett.
                                                          

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar