Morgon i Bergslagen

Morgon i Bergslagen

fredag 2 mars 2012

Kur 3

Idag fick jag den sista kuren för denna behandlingsomgång. Allt har gått bra och nu är jag hemma i Storå igen med mediciner som skall förhindra infektioner.
Den närmaste tiden skall jag lämna blodprov varje vecka fram till nästa behandlingsomgång som kommer att ske i slutet av mars eller början av april.
Effekten av den här behandlingen känner jag ännu inte så mycket av, men tröttheten och infektionsrisken ökar när cellgifterna även påverkar normala celler. Biverkningarna är övergående så nu är det bara att "gilla läget"!
För närvarande är influensan ett hot mot alla oss med dåligt immunförsvar och därför bör man följa några enkla regler:

Du kan minska smittorisken genom att:
  • tvätta händerna ofta. Använd gärna handsprit som komplement till handtvätt
  • tvätta händerna innan du rör vid ögon, näsa och mun
  • undvika nära kontakt med personer som du vet är sjuka
  • hosta eller nysa i armvecket eller i en pappersnäsduk som du genast slänger i en soppåse
  • vistas mycket utomhus
Ensamma skogsvandringar och sprit gäller för mig tills vidare ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar