Morgon i Bergslagen

Morgon i Bergslagen

tisdag 21 februari 2012

Nya besked och ny väntan!
Idag skulle min behandling ha börjat på lasarettet i Örebro men just när jag packat väskan och kört ut bilen ur garaget så ringer telefonen, "det har tyvärr uppstått ett problem, avdelningen är fullbelagd, vi har t.o.m. patienter som ligger i matsalen, är det ok om du får vänta till nästa tisdag?" Vad svarar man på det? Jag vill ju inte ligga tre dygn i matsalen till allmän beskådan. Nu får jag vänta en vecka igen och hoppas på att det inte uppstår "en ny extrem situation"! Min sjukdom är inte akut, det finns många som är i behov av vård omgående därför klagar jag inte. Som jag skrivit tidigare så kan väntan också vara en del i sjukdomsbilden som kan vara svår att acceptera, men jag börjar vänja mig!
Nytt datum för behandling blir tisdagen 28/2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar