Morgon i Bergslagen

Morgon i Bergslagen

söndag 26 februari 2012

En vacker vårvinter söndag
Vad gör man när man känner sig sliten, trött och nedstämd? Mitt svar är enkelt, jag går ut i skogen och går några kilometer trots trötthet och orkeslöshet, det blir ju inte bättre av att sitta still. Just idag kändes det bra men gårdagen var jobbig. Tröttheten slog till ordentligt under lördagen. På tisdag börjar min behandling och naturligtvis är man lite spänd på hur det skall gå.
Men idag, söndag, tänkte jag inte så mycket på behandlingen utan vi, jag och min fru Barbro vandrade längs en snötäckt skogväg ner till Långtjärn i Morskoga och njöt i solskenet.
Vårsolen fick isen att ge ifrån ett sjungande ljud när den sprack, ett vant ljud för mig som vinterfiskat sedan barndomen. Turen fortsatte längs hela tjärnen och vi kunde se att all snö nu var borta inne skogen, lite märkligt för att vara på sportlovet i februari. Det liknade mer april.


1 kommentar:

  1. Hej, jag satt här och sökte på den här tjärnen för att försöka få fram information om den är badvänlig, ska nämligen köpa hus i området och är lite badtokig. Har du någon koll på om det går att bada här på sommaren?
    sofia.lind@gmail.com

    SvaraRadera