Morgon i Bergslagen

Morgon i Bergslagen

tisdag 3 september 2013

Dimman lättar....


Mina värden den 29 augusti
  värden
normalt
enhet
B-Hb
159
134-170
g/liter
B-LPK *
10,6
3,5-8,8
x 109 st/liter
B-TPK
82
145-350
x 109 st/liter
*varav
Neutrofila
5,4
1-7
x 109 st/liter

Hösten närmar sig, nu på morgonen var det  +4 grader och dimman låg tät över sjön Råsvalen
Men snart lättar dimman och sjön syns igen bland björkarna
 
Mina blodvärden är bra även om LPK (vita blodkroppar) har ökat. Höstförkylning på gång antar jag.
Man blir lite orolig när det här värdet stiger det är ju sjukdomens kännemärke. Men den här gången är jag nästan säker på att det är en begynnande förkylning. En viss oro infinner ändå sig när något är fel i blodet men jag tror att oron gör som dimman, den lättar snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar