Morgon i Bergslagen

Morgon i Bergslagen

tisdag 24 april 2012

Måndag morron och dags för en ny cellgiftkur. Jag lägger upp dagens dos av tabletter som jag skall ta idag och räknar, 26 tabletter varav 19 är cellgifter. Jag sköljer ner allt med lite juice och åker sedan ner till Örebro och hematologen på USÖ. Där får jag antikroppar som dropp. Behandlingen gick fortare denna gång, jag börjar ju bli van nu. På två timmar var det över och jag åkte hem igen.

Idag är det tisdag och jag har tagit cellgiftdos 2 i kuren.
Det blir en tre dagars kur igen. Vid den förra behandlingen fick jag feber men denna gång har det gått bra hittills. Jag kommar att få 2-3 behandlingar till med fyra veckors uppehåll och målet är att få komplett remission (remission är då prover inte påvisar någon sjukdom).
Vår på Bärnstensvägen i Storå





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar