Morgon i Bergslagen

Morgon i Bergslagen

onsdag 7 mars 2012

En skön dag på isvidderna
Efter att ha varit dålig några dagar så kändes det skönt att åter kunna ge sig ut i naturen. Idag blev en tur till Gryssjön som ligger i skogarna mellan Löa-Kloten och Ramsberg.

Lågt vattenstånd och vårsolens värme fick isen att ge ifrån sig kraftiga knallar när sprickorna löpte över sjön. Nivån var en meter under det normala och isen hängde tung över strandkanter och grund.

Det blev en tur på ca 4 km och jag är förvånansvärt pigg trots cellgiftbehandlingen, men visst känns det att kroppen inte är helt ok, men vad gör det en dag som denna på Gryssjöns is!


När jag kom hem lyssnade jag på min dotter Marie som varit med på radion igen och berättat lite om sin forskning om musik och stress.  Mitt i Musiken på P1.
Jag vet att Marie gärna lyssnar på Creedence Clearwater Revival för att bli på bra humör, Proud Mary passar bra till Proud Marie och hennes nu piggare far!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar