Morgon i Bergslagen

Morgon i Bergslagen

söndag 4 mars 2012

Dag 2 efter behandlingen
Gårdagen blev jobbigare än jag hade tänkt mig. Hade ont i magen och mådde illa hela dagen. Mat gick inte att tänka på, jag försökte dricka lite vatten men det kom upp igen, låg i sängen och kände mig rejält sjuk!
Idag har jag gjort iordning vätskeersättning: kokat upp 1 liter vatten och tillsatt 7 teskedar socker och 1 tesked salt. Man måste få i sig vätska bl.a. för att njurarna inte skall ta stryk när de trasiga vita blodkropparna renas ut ur kroppen.
Det positiva i det hela är att mina lymfknutor sjunker ihop allt mer. Under armarna hade jag lymfknutor stora som halva tennisbollar som nu minskat till en fjärdedel. Det känns bra trots illamående och magont att det händer något som gör mig friskare!
Den här sjukdomen kan man likna vid ett Vasalopp,  man kämpar sig fram till kontrollerna (behandlingarna) för att till slut nå målet. 1988 körde jag de 9 milen mellan Sälen och Mora men nu ska jag klara av ett tuffare lopp, att besegra KLL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar