Morgon i Bergslagen

Morgon i Bergslagen

lördag 31 mars 2012

Behandling 2 dag 6
Äntligen har biverkningarna efter måndagens behandling börjat försvinna. Som ni kan se i mitt diagram så kommer biverkningarna från antikropparna omgående under första dagens behandling och jag upplevde det som att kulmen var på natten till tisdagen då jag hade hög feber 39,2. Febern håller i sig ett par dagar men är då lägre. Man känner sig som om man hade influensa, men ändå inte?!

Cellgifterna ger de två första dagarna inga större biverkningar men dagen efter man slutat kuren(dosen) kommer illamåendet, fördröjt illamående som det kallas. Mot detta får man medicin men det hjälper inte alltid och därför kan man få problem med kräkningar. För min del så har jag inte ätit ordentligt sedan i tisdags och därför var det otroligt gott med mat idag. Jag går ner ca 4-5 kg vid varje behandling så nu gäller det att äta ikapp och gå upp minst 6-7 kg så man klarar nästa behandling bättre! Jag har 3 veckor på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar