Morgon i Bergslagen

Morgon i Bergslagen

tisdag 27 mars 2012

Behandling 2 dag 2
Natten blev jobbig, febern steg till 39.2. Är det biverkningar eller har jag fått en släng av influensan? Nu på morgonen har febern sjunkit till 38. Jag skall kontakta hematologen på USÖ för råd om min fortsatta medicinering.

Månd. em. Febern har gått tillbaka och nu känns det bättre igen. Orsaken var nog en biverkan av cellgifter och antikropparna.
De här medicinerna tar jag just nu,
cellgifter: Sendoxan och Fludara, rituximab får jag på USÖ
skydd mot virus och bakterier: Eusaprim forte och Aciclovir
mot illamående: Ondansetron och Pimperan
högt blodtryck: Salures och Amlodipin
Nu får man tillbaka lite av det man betalt in i skatt under livet i form av vård och mediciner.
En behandling på 3 dagar kostar ca 25-30.000 kr och för att få full remmision* behövs minst 4-6 behandlingar. Tur att det finns högkostnadsskydd!
* Med remission menas att sjukdomen finns kvar, men symtomen är under kontroll och de påverkar inte nämnvärt vardagslivet.

Det finns ju som tur är annat än sjukdom och mediciner, en tur i hagen här hemma kan ge många upplevelser. T.ex. som det första biet på tussilagon eller den första vitsippan och blåsippor som vänder sig mot vårsolen och helt gratis är det också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar